Traditioner

Traditioner har en høj prioritet i børnehaven. Børnene skal igennem disse have positive oplevelser og på hvert deres udviklingsniveau have den historiske og kulturelle baggrund for traditionerne. I Dragør Menighedsbørnehave har vi følgende traditioner:

• Børnenes fødselsdage fejres i salen med sang og hygge.
  • Hver måned besøger vi kirken til bibeltime – en hyggelig stund for børnene, hvor der bliver fortalte historier fra biblen i børnehøjde.
  • Fastelavn med udklædning og tøndeslagning – vi kårer kattekonge og dronning.
  • Påske – vi hører historier i kirken og tager på Blushøj for at trille de æg, vi selv har pyntet.
  • Skov uge forår – vi tager i skoven og går på opdagelse.
  • Emneuger – vi fordyber os i forskellige emner.
  • Bondegårdstur – vi besøger en gård med masser af dyr.
  • Idrætsdag – en dag hvor vi konkurrerer i boldkast, løb, cykling og andre sportsaktiviteter.
  • Koloni – vi tager på tur med overnatninger.
  • Bedsteforældredag – børnenes bedsteforældre kommer på besøg. En hyggelig dag for alle.
  • Skov uge efterår – vi tager i Kongelunden for at se på dyr, svampe og lege i bladene.
  • Jul – vi hygger, klipper og klistre, danser og går Luciaoptog. Julen er en stor ting for os.